Friday 20 September 2013

BUSINESS WITH PREMIUM BEAUTIFUL ♡

ASSALAMUALAIKUM SEMUA. 

MOGA CERIA YE..PAGI NI NAK SHARE ABOUT BUSINESS YANG TIE BUAT NI..
LETS CHECK IT OUT!

 MACAMANE NAK MULAKAN BUSINESS PREMIUM BEAUTIFUL?

PREMIUM BEAUTIFUL A.K.A MAGIC CORSET

BOLEH KE LAKU?
ADA KE ORANG NAK PAKAI?

MAHAL KE MURAH.
 Dan macam-macam lagi lah :)

So,today iwanna share and answer all your question yang pasti atau mungkin terlintas in our mind before we start this business..ye la,nk keluarkan modal sendiri and take the risk mestilah kena fikir macam2 kan..( in fact pun pikir mcm2 n lebih2 lagi with my asben before i wear and join pb business )



1. MODAL/CAPITAL?  


CAPITAL =BENEFIT> COSTS

Setiap biz mestilah nak gunakan modal kan? Kalau tak ada modal + barang tu bukan biz :). Sebenarnya modal bagi mulakan biz PB ni bermula dari RM50 registration as a member dan selebihnya mengikut kemampuan kita sendiri... Tapi, kami galakkan anda untuk mendengar + berbincang dulu ngan kami supaya lebih faham mengenai biz PB ni :)


2. SUSAH KE TAK NAK JUAL? ADA KE ORANG NAK BELI NI?

- Kalau kita nak jual sesuatu barang mesti kita nak kena tahu Detail tentang barang tu kan... betul tak? Contohnya, Tak kan kita nak jual KERETA tapi pakai ILMU pasal BASIKAL pulak, memang tak boleh jual lah kan :) So ILMU itu SANGAT2 PENTING, kenapa? bila kita sudah ada ilmu and sudah pakai PB ni KEYAKINAN kita akan automatik ada :)


3. NAK JUAL KAT MANA?

ONLINE BUSINESS


-Ni mesti uolls ingat kena pergi ketuk rumah jiran2 dan jual brg kan ?hehehe :P ..
Jangan esaw sbb bukan cam tu caranya,sebenarnya kami menjual produk kami semua melalui media sosial a.k.a INTERNET... Sekarang ni dunia tanpa sempadan so Kita boleh jual ke seluruh pelosok DUNIA... macam mana nak buat? Semua orang zaman sekarang mesti ada FACEBOOK dan BLOG kan? so kita POS je kat situ... senang kan :) Time tengok tv n minum kopi pun bleh buat kan hehehe....


4. XDE MASA?


-Common reason "Sekarang kejelah tak ada masa",  "anak tak ada orang jaga"..Macam tie cakap tadi.. Kita buat biz ni MENGGUNAKAN INTERNET... jadi, kat mana2 pun kita boleh buat biz ni :) 
Senang je sebenarnya,  NAK seribu daya,TAKNAK seribu dalih..Kita yg perlu cari masa,bukan masa yg cari kita..Im doing this for full time and alhamdulillah i have no problem spend time with my families and friends.. (my asben nak I focus biz ni sbb duk umh je so tiap masa leh tengok wife die ni hee :p )..


5. BIZ NI JUAL BARANG KE GOYANG KAKI JE DUK RUMAH?

-Wah..nak goyang kaki kat rumah..hatoiya..malas tol ek hee...ok.. Dalam BIZ mana ada istilah DUDUK ATAS KERUSI MALAS DAN GOYANG KAKI :) Nama pun biz kan mesti ada jual barang, betul tak? Kami menjual produk PREMIUM BEAUTIFUL CORSET, BIO VELOCITY SLEEP MATE, BIOZONE FOOD PURIFIER & OTHERS... dan kami akan LEAD, GUIDE, MELATIH, MEMBIMBING anda sampai berjaya... ITU SEMUA PASTI!!!!  Biz ni tak ada istilah CLICK2 terus dapat duit :P Ini semua BERNIAGA dalam bahasa lain BER"BUSINESS" :)

THE POWER OF KNOWLEDGE


Yang penting dalam semua benda yang kita nk buat,ialah USAHA..Samalah mcm kita belajar dulu,if tak baca buku,impossible to pass with flying colours kan...


6. SAYA MALU NAK CAKAP DEPAN ORANG DAN XDE KAWAN , MACAM MANA?

- Oklah ni tie nk tanya, dulu kita lahir2 boleh berjalan tak? Semua orang lahir 0 knowledge betul tak? Jadi semua tu kita boleh belajar, sama mcm biz ni juga... so tak ada alasan nak cakap tak reti :) yang paling penting DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN :) lagi pun kita biz online n kita jumpa client pun melalui APPOINTMENTS bukan main ketuk2 pintu rumah orang  atau nak berpanas jual corset.. Kami akan guide u along the way :) 

Mostly my friends semua cakap, 'you oklah ,u banyak kawan and contacts,and you pun banyak cakap'...wahai rakan-rakan,for this business honestly i totally depends on media social network..And i admit mmg dari dulu i was known as x cakap banyak sgt, tp if takde ilmu and without my leader and business partners sama-sama do it this together plus the product dah mmg terbukti berkesan and berkualiti, off course i confident to promote and share this product..tak gitu rakan-rakan..hihi..


"Business bukan skill semulajadi tapi sesuatu yang kita boleh pelajari”


7. SUAMI ATAU FAMILY TAK BAGI

XOXO

- Ni alasan yang paling glamour!!! Kebanyakkan kita rasa bila nak buat business ni semua mengarut... Macam tie dulu lah mula2 nak buat biz ni. I always think this type of business tipu and mengarut.mati2 ingat MLM.Dah la leader tie dulu ni knal asben dulu, cite2 kt asben tp si asben nyer bertuah xphm..so jumpa ngn tie..TAPI kita kenala cari info and DENGAR dulu business plan about PB ni dulu, then only you will decide..I dulu pun skodeng blog n buat research pasal barang2 ni, then i proceed to do it. 

I dulu 3bulan duk pikir nak buat ke tak biz ni ngn asben.im lucky person coz my asben give me fully understand and support to start my own biz, Now I have my OWN BIZ :). THANKS HUBBY ♥♥ 

Kita tak tahu apa yang akan jadi di masa akan datang... Dan kita perlu ingat orang yang akan ajar kita dalam biz ni ialah PEMIMPIN YANG TELAH TERBUKTI BERJAYA!!!

The question isnt "CANT YOU? Its WILL YOU"..IF kita tak grab the opportunity and keep on kasi excuse nanti dulu,orang lain akan grab and kita hanya boleh terlopong lihat kejayaan orang lain..

Dont tell people about your dreams, show them ! Turn your cant into cans, and your dreams into plan..

Jom kita letak semua soalan yang sentiasa mengganggu kita itu ke tepi... Kita yang akan ubah nasib kita sendiri... kalau kita berusaha untuk mengecapinya INSYAALLAH kita pasti berjaya!!! :) 

Rich people focus on opportunity...
poor people focus on OBSTACLES 

MAN JADDA WAJADA


LOTS OF LOVE
SILAWATI MOHD ZULKIFLI
0194379428


I LOVE MY SOHOBIZ♥♥

WITH CDM KAMIKAZE SALHA ZAIN!

No comments:

Post a Comment